Monday, July 25, 2011

Week 29 (18 – 22 July 2011)

LESSON PLAN

DAY

Monday

DATE

18 July 2011

SUBJECT

INFORMATION ANAD COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT)

TIME

8.15 – 9.25 am

FORM

5 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 6 : Information System

6.3.1 Development a Project

LEARNING OBJECTIVE

6.3.2.8 Enter data into the table

6.3.2.9 Create a form that relates to the table content.

ACTIVITY

Students understand the step for project in Information System.

REFLECTION

Students finish their assessment.


 

LESSON PLAN

DAY

Monday

DATE

18 July 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology

TIME

9.45 - 10.55 am

FORM

4 Science 3

LEARNING AREA

3.2 Hardware Requirements

3.2.1 Devices

LEARNING OBJECTIVE

3.2.1.2

State the functions of the following:

  • Network Interface Card (NIC)
  • Wireless Network Interface Card
  • Modem (internal and external)
  • Hub / Switch
  • Router
  • Wireless Access Point

ACTIVITY

  • Teacher asks the functions of devices.

REFLECTION

Students understand the function of devices.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

Selasa

TARIKH

19 July 2011

TINGKATAN

5 Kemanusiaan 3

MASA

7.05 – 8.15 pagi

SUBJEK

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)

TEMA

Cabaran Masa Depan

TAJUK

Membincangkan Projek Khidmat Masyarakat

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan Sivik

  • Menerangkan faktor-faktor yang boleh menjana pembangunan Negara
  • Menyenaraikan cabaran warganegara dalam bidang politik, ekonomi dan sosial
  • Memberi sumbangan untuk menjana pembangunan Negara dalam bidang politik, ekonomi dan sosial


 

Kemahiran Sivik

  • Bertindak proaktif dalam menghadapi pelbagai cabaran dalam menjana pembangunan Negara
  • Cekal menghadapi cabaran dalam menjana pembangunan negara


 

Nilai Sivik

  • Saling membantu dan bekerjasama dalam menjana pembangunan negara

AKTIVITI

Merangka dan membina ayat yang bersesuaian dengan projek yang dibina.

REFLEKSI

Semua pelajar memyambung tugas menyiapkan projek khidmat masyarakat.


 

LESSON PLAN

DAY

Wednesday

DATE

20 July 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

7.05 - 8.15 am

FORM

4 Science 3

LEARNING AREA

3.2 Hardware Requirements

3.2.2 Medium

LEARNING OBJECTIVE

3.2.2.1

Identify various types of cables such as Unshielded Twisted Pair (UTP), Shielded Twisted Pair (STP), Coaxial and Fibre Optic Cable.  

3.2.2.2  

Identify various types of wireless transmission media such as infrared, radio wave and satellite.  

ACTIVITY

Students label the activities for transmission media.

REFLECTION

All students answering the quiz given after each topic.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

Khamis

TARIKH

21 July 2011

TINGKATAN

5 Sains 3

MASA

8.15 – 9.25 pagi

SUBJEK

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

TEMA

Cabaran Masa Depan

TAJUK

Membincangkan Projek Khidmat Masyarakat

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan Sivik

  • Menerangkan faktor-faktor yang boleh menjana pembangunan Negara
  • Menyenaraikan cabaran warganegara dalam bidang politik, ekonomi dan sosial
  • Memberi sumbangan untuk menjana pembangunan Negara dalam bidang politik, ekonomi dan sosial


 

Kemahiran Sivik

  • Bertindak proaktif dalam menghadapi pelbagai cabaran dalam menjana pembangunan Negara
  • Cekal menghadapi cabaran dalam menjana pembangunan negara


 

Nilai Sivik

  • Saling membantu dan bekerjasama dalam menjana pembangunan negara

AKTIVITI

Merangka dan membina ayat yang bersesuaian dengan projek khidmat masyarakat.

REFLEKSI

Pelajar menyelesaikan projek khidmat masyarakat.


 

LESSON PLAN

DAY

Friday

DATE

22 July 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

7.05 – 8.15 am

FORM

5 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 6 : Information System

6.3.2 Develop A Database Project

LEARNING OBJECTIVE

6.3.2.9 Create a query to retrieve required information with one or more conditions.

6.3.2.10 Generate a report.

6.3.2.11 Gather all the documents from the above phases into a folio.

ACTIVITY

Students develop the project.

REFLECTION

Teachers checking the project development .

No comments:

Post a Comment