Friday, March 9, 2012

Week 10 ( 5–9 March 2012)

LESSON PLAN

DAY

MONDAY

DATE

5 MARCH 2012

SUBJECT

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT)

TIME

9.45 – 10.55 AM

FORM

5 SCIENCE 3

LEARNING AREA

CHAPTER 4 : MULTIMEDIA

LEARNING OBJECTIVE

Understand the topic and identify the elements, concepts and developments phases in multimedia.

ACTIVITIES

Test 1, 2012 from chapter 4: Multimedia

REFLECTION

All students (100%) take the test 1 and answers.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

SELASA

TARIKH

6 MAC 2012

TINGKATAN

4 K4

MATA PELAJARAN

PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

MASA

11.30 – 12.40 TENGAH HARI

TEMA

1: PENCAPAIAN KENDIRI

TAJUK

Ujian 1, 2012

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan sivik

· Menerangkan ciri-ciri wawasan diri

· Menghuraikan kepentingan wawasan diri

· Menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang

· Menerangkan kepentingan perkembangan diri yang seimbang dalam pelbagai aspek

Kemahiran sivik

· Mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri

· Mengamalkan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang ke arah kehidupan yang sejahtera

Nilai sivik

. Mempunyai sikap kesungguhan yang tinggi

· Bersyukur dengan perkembangan diri yang seimbang

AKTIVITI

Ujian 1, 2012 dari Tema 1: Pencapaian Kendiri

BBM

Buku Teks Pendidikan Sivik, Top Gear Pend.Sivik dan Kewaranegaraan (Pelangi), Bravo (Sasbadi)

REFLEKSI

Pelajar (100%) menjawab soalan yang diberikan.

LESSON PLAN

DAY

WEDNESDAY

DATE

7 MARCH 2012

SUBJECT

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT)

TIME

9.05 – 9.55 AM

FORM

4 SCIENCE 3

LEARNING AREA

CHAPTER 1: INFORMATIAN AND COMMUNICATION TECHNOLOGY AND SOSCIETY

LEARNING OBJECTIVE

Understand the topic and identify the history, concepts, computer crimes and impact of ICT on society

ACTIVITIES

Test 1, 2012 from chapter 1

REFLECTION

All students (100%) take the test 1 and answers.

LESSON PLAN

DAY

WEDNESDAY

DATE

7 MARCH 2012

SUBJECT

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT)

TIME

9.45 – 10.55 AM

FORM

5 SCIENCE 3

LEARNING AREA

CHAPTER 6 : INFORMATION SYSTEM

6.1.3 Information System Components

LEARNING OBJECTIVE

6.1.4 Types of Information Systems

6.1.4.1 List five types of Information Systems:
Management Information System (MIS)

Transaction Processing System (TPS)

Decision Support System (DSS)

Executive Information System (EIS)

Expert System (ES)/Artificial Intelligence (AI)

6.1.4.2 State the usage of each type of information system.

ACTIVITIES

Students draw a mind map on the five main IS components based on a given scenario.

REFLECTION

All students write the important note on Information Systems components.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

KHAMIS

TARIKH

8 MAC 2012

TINGKATAN

4 K4

MATA PELAJARAN

PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

MASA

10.20 – 11.30 PAGI

TEMA

1: PENCAPAIAN KENDIRI

TAJUK

UJIAN 1, 2012

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan sivik

· Menerangkan ciri-ciri wawasan diri

· Menghuraikan kepentingan wawasan diri

· Menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang

· Menerangkan kepentingan perkembangan diri yang seimbang dalam pelbagai aspek

Kemahiran sivik

· Mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri

· Mengamalkan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang ke arah kehidupan yang sejahtera

Nilai sivik

. Mempunyai sikap kesungguhan yang tinggi

· Bersyukur dengan perkembangan diri yang seimbang

AKTIVITI

Ujian 1, 2012 dari Tema 1: Pencapaian Kendiri

BBM

Buku Teks Pendidikan Sivik, Top Gear Pend.Sivik dan Kewaranegaraan (Pelangi), Bravo (Sasbadi)

REFLEKSI

Pelajar (100%) menjawab soalan yang diberikan

LESSON PLAN

DAY

FRIDAY

DATE

9 MARCH 2012

SUBJECT

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT)

TIME

9.40 – 10.40 AM

FORM

4 SCIENCE 3

LEARNING AREA

CHAPTER 2 : COMPUTERS SYSTEM

2.2 Hardware

LEARNING OBJECTIVE

2.2.1 Input Devices

2.2.1.1 Identify the input devices used for text, graphic, audio and video

2.2.2 Output Devices

2.2.2.1 Identify the output devices used for text, graphic, audio and video

ACTIVITIES

Students can identify the input and output devices.

REFLECTION

All students (100%) understand the devices surrounding them in lab and outside the lab.

No comments:

Post a Comment