LESSON PLAN
DAY | MONDAY |
DATE | 5 MARCH 2012 |
SUBJECT | INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT) |
TIME | 9.45 – 10.55 AM |
FORM | 5 SCIENCE 3 |
LEARNING AREA | CHAPTER 4 : MULTIMEDIA |
LEARNING OBJECTIVE | Understand the topic and identify the elements, concepts and developments phases in multimedia. |
ACTIVITIES | Test 1, 2012 from chapter 4: Multimedia |
REFLECTION | All students (100%) take the test 1 and answers. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
HARI | SELASA |
TARIKH | 6 MAC 2012 |
TINGKATAN | 4 K4 |
MATA PELAJARAN | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
MASA | 11.30 – 12.40 TENGAH HARI |
TEMA | 1: PENCAPAIAN KENDIRI |
TAJUK | Ujian 1, 2012 |
HASIL PEMBELAJARAN | Pengetahuan sivik · Menerangkan ciri-ciri wawasan diri · Menghuraikan kepentingan wawasan diri · Menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang · Menerangkan kepentingan perkembangan diri yang seimbang dalam pelbagai aspek Kemahiran sivik · Mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri · Mengamalkan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang ke arah kehidupan yang sejahtera Nilai sivik . Mempunyai sikap kesungguhan yang tinggi · Bersyukur dengan perkembangan diri yang seimbang |
AKTIVITI | Ujian 1, 2012 dari Tema 1: Pencapaian Kendiri |
BBM | Buku Teks Pendidikan Sivik, Top Gear Pend.Sivik dan Kewaranegaraan (Pelangi), Bravo (Sasbadi) |
REFLEKSI | Pelajar (100%) menjawab soalan yang diberikan. |
LESSON PLAN
DAY | WEDNESDAY |
DATE | 7 MARCH 2012 |
SUBJECT | INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT) |
TIME | 9.05 – 9.55 AM |
FORM | 4 SCIENCE 3 |
LEARNING AREA | CHAPTER 1: INFORMATIAN AND COMMUNICATION TECHNOLOGY AND SOSCIETY |
LEARNING OBJECTIVE | Understand the topic and identify the history, concepts, computer crimes and impact of ICT on society |
ACTIVITIES | Test 1, 2012 from chapter 1 |
REFLECTION | All students (100%) take the test 1 and answers. |
LESSON PLAN
DAY | WEDNESDAY |
DATE | 7 MARCH 2012 |
SUBJECT | INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT) |
TIME | 9.45 – 10.55 AM |
FORM | 5 SCIENCE 3 |
LEARNING AREA | CHAPTER 6 : INFORMATION SYSTEM 6.1.3 Information System Components |
LEARNING OBJECTIVE | 6.1.4 Types of Information Systems 6.1.4.1 List five types of Information Systems: Transaction Processing System (TPS) Decision Support System (DSS) Executive Information System (EIS) Expert System (ES)/Artificial Intelligence (AI) 6.1.4.2 State the usage of each type of information system. |
ACTIVITIES | Students draw a mind map on the five main IS components based on a given scenario. |
REFLECTION | All students write the important note on Information Systems components. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 8 MAC 2012 |
TINGKATAN | 4 K4 |
MATA PELAJARAN | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
MASA | 10.20 – 11.30 PAGI |
TEMA | 1: PENCAPAIAN KENDIRI |
TAJUK | UJIAN 1, 2012 |
HASIL PEMBELAJARAN | Pengetahuan sivik · Menerangkan ciri-ciri wawasan diri · Menghuraikan kepentingan wawasan diri · Menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang · Menerangkan kepentingan perkembangan diri yang seimbang dalam pelbagai aspek Kemahiran sivik · Mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri · Mengamalkan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang ke arah kehidupan yang sejahtera Nilai sivik . Mempunyai sikap kesungguhan yang tinggi · Bersyukur dengan perkembangan diri yang seimbang |
AKTIVITI | Ujian 1, 2012 dari Tema 1: Pencapaian Kendiri |
BBM | Buku Teks Pendidikan Sivik, Top Gear Pend.Sivik dan Kewaranegaraan (Pelangi), Bravo (Sasbadi) |
REFLEKSI | Pelajar (100%) menjawab soalan yang diberikan |
LESSON PLAN
DAY | FRIDAY |
DATE | 9 MARCH 2012 |
SUBJECT | INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT) |
TIME | 9.40 – 10.40 AM |
FORM | 4 SCIENCE 3 |
LEARNING AREA | CHAPTER 2 : COMPUTERS SYSTEM 2.2 Hardware |
LEARNING OBJECTIVE | 2.2.1 Input Devices 2.2.1.1 Identify the input devices used for text, graphic, audio and video 2.2.2 Output Devices 2.2.2.1 Identify the output devices used for text, graphic, audio and video |
ACTIVITIES | Students can identify the input and output devices. |
REFLECTION | All students (100%) understand the devices surrounding them in lab and outside the lab. |
No comments:
Post a Comment