Tuesday, March 8, 2011

Week 9 ( 28 February – 4 March 2011)

LESSON PLAN

DAY

Monday

DATE

28 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

7.05 – 8.15 am

FORM

4 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

5.2.1 Program Development

LEARNING OBJECTIVE

5.2.1.1 Program Development Phases

Describe the five main phases in program development:

  • problem analysis
  • program design
  • coding
  • testing and debugging
  • documentation

ACTIVITY

Collect information on program development phases from printed materials or the Internet.

REFLECTION

100% students pay attentions on the new topic.


 

LESSON PLAN

DAY

Tuesday

DATE

1 March 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

10.55 – 12.05 pm

FORM

5 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

5.2.1 Program Development

LEARNING OBJECTIVE

5.2.1.1 Program Development Phases

Describe the five main phases in program development:

  • problem analysis
  • program design
  • coding
  • testing and debugging
  • documentation

ACTIVITY

Collect information on program development phases from printed materials or the Internet.

REFLECTION

100% students pay attentions on the new topic.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

Rabu

TARIKH

2 March 2011

TINGKATAN

5 Sains 4

MASA

7.05 – 8.15 pagi

SUBJEK

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)

TEMA

Tema 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA

TAJUK

Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia

  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan(NGO)

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan Sivik

  1. Menyenaraikan agensi kerajaan dan NGO yang terlibat dalam pengekalan warisan budaya Malaysia
  2. Menghuraikan sumbangan individu, agensi kerajaan dan NGO terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
  3. Menjelaskan kepentingan mengekalkan warisan budaya Malaysia


 

Kemahiran Sivik

  1. Menyertai sebarang bentuk aktiviti warisan budaya yang dianjurkan oleh pelbagai pihak


 

Nilai Sivik

  1. Bangga dengan keunikan warisan budaya Malaysia
  2. Mengaprisiasi sumbangan pelbagai pihak dalam mengekalkan warisan budaya Malaysia.

AKTIVITI

  • Menghasilkan brosur berkaitan aktiviti pelbagai pihak dalam mengekalkan warisan budaya Malaysia
  • Meraikan sambutan hari perayaan sesuatu kaum di kelas/sekolah

REFLEKSI

Semua pelajar melakukan perbincangan sesama rakan mengenai sumbangan agensi kerajaan kepada anggota masyarakat.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

Khamis

TARIKH

3 March 2011

TINGKATAN

5 Kemanusiaan 3

MASA

10.55 – 12.05 tengahari

SUBJEK

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

TEMA

Tema 4 : WARISAN KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA

TAJUK

Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia

  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan(NGO)

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan Sivik

  1. Menyenaraikan agensi kerajaan dan NGO yang terlibat dalam pengekalan warisan budaya Malaysia
  2. Menghuraikan sumbangan individu, agensi kerajaan dan NGO terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
  3. Menjelaskan kepentingan mengekalkan warisan budaya Malaysia


 

Kemahiran Sivik

  1. Menyertai sebarang bentuk aktiviti warisan budaya yang dianjurkan oleh pelbagai pihak


 

Nilai Sivik

  1. Bangga dengan keunikan warisan budaya Malaysia
  2. Mengaprisiasi sumbangan pelbagai pihak dalam mengekalkan warisan budaya Malaysia.

AKTIVITI

  • Menghasilkan brosur berkaitan aktiviti pelbagai pihak dalam mengekalkan warisan budaya Malaysia
  • Meraikan sambutan hari perayaan sesuatu kaum di kelas/sekolah

REFLEKSI

Semua pelajar melakukan perbincangan sesama rakan mengenai sumbangan agensi kerajaan kepada anggota masyarakat.


 

LESSON PLAN

DAY

Friday

DATE

4 March 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

8.15 – 9.25 am

FORM

4 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

5.2.2 Develop a program

LEARNING OBJECTIVE

5.2.2.1 Apply program development phases to solve problems.

ACTIVITY

Teacher gives exercises to students.

REFLECTION

All students focus on the topic given.


 

LESSON PLAN

DAY

Friday

DATE

4 March 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

9.45 – 10.55 am

FORM

5 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

5.2.2 Develop a program

LEARNING OBJECTIVE

5.2.2.1 Apply program development phases to solve problems.

ACTIVITY

Teacher gives exercises to students.

REFLECTION

All students focus on the topic given.

No comments:

Post a Comment