Friday, March 5, 2010

Week 9 ( 1 - 5 Mac 2010)

LESSON PLAN

 

Day Monday
Date 1 Mac 2010
Subject Information and Communication Technology (ICT)
Time 8.15 - 9.25 a.m
Form 4 S3
Learning Area Chapter 2 : Computer Systems
2.1 System Concepts
Learning Objective

2.1.2 Data Representation

2.1.2.1 State the relationship of data representation: bit, byte and character.

2.1.3 Introduction to Binary Coding

2.1.3.1 Explain the function of ASCII code.

Activities Teacher make the quiz to find student's understanding.
Reflection All students can answer the quiz given. therefore they understand the topic.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari Isnin
Tarikh 1 Mac 2010
Tingkatan 4 S4
Masa 11.30 - 12.40 tengahari
Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tema Tema 2 ; Hubungan Kekeluargaan
Tajuk Unit 3 : Keperluan Berkeluarga
Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • menghuraikan keperluan berkeluarga dalam aspek sosial, politik dan ekonomi.
  • menjelaskan peranan badan kerajan dan bukan kerajaan yang berkaitan dengan institusi kekeluargaan.

Kemahiran Sivik

  • berusaha mengukuhkan institusi kekeluargaan
  • menjalinkan hubungan yang erat antara anggota keluarga.

Nilai Sivik

  • menghargai institusi kekeluargaan.
Aktiviti
  • Main peranan sebagai ketua keluarga dalam menentukan jodoh ahli keluarganya.
  • Meramalkan nilai-nilai yang diamalkan dalam institusi kekeluargaan menjelang tahun 2020.
Refleksi Pelajar memberikan tumpuan sepanjang pengajaran.

 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari Selasa
Tarikh 2 Mac 2010
Tingkatan 4 K3
Masa 5.10 - 6.20 petang
Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
Tema Tema 2 : Hubungan Kekeluargaan
Tajuk Unit 3 : Keperluan Berkeluarga
Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • menghuraikan keperluan berkeluarga dalam aspek sosial, politik dan ekonomi.
  • menjelaskan peranan badan kerajan dan bukan kerajaan yang berkaitan dengan institusi kekeluargaan.

Kemahiran Sivik

  • berusaha mengukuhkan institusi kekeluargaan
  • menjalinkan hubungan yang erat antara anggota keluarga.

Nilai Sivik

  • menghargai institusi kekeluargaan.
Aktiviti
  • Main peranan sebagai ketua keluarga dalam menentukan jodoh ahli keluarganya.
  • Meramalkan nilai-nilai yang diamalkan dalam institusi kekeluargaan menjelang tahun 2020.
Refleksi Pelajar memberikan tumpuan sepanjang pengajaran.

LESSON PLAN

Day Wednesday
Date 3 March 2010
Subject Information and Communication Technology (ICT)
Time 3.25 - 4.35 p.m
Form 5 S3
Learning Area 5. 0 : Programming
Learning Objective

5.1.3Programming Language Approaches

5.1.3.1 Define structured approach in programming.

5.1.3.2 Define object-oriented approach in programming.

5.1.3.3 Differentiate between structured approach and object-oriented approach in programming.

Activities

Produce a compare and contrast table on structured approach and object-oriented approach in programming.

Reflection All students pay attention toward the lesson begin.

LESSON PLAN

Day Thursday
Date 4 March 2010
Subject Information and Communication Technology (ICT)
Time 3.25 - 4.35 p.m
Form 4 S3
Learning Area

Chapter 2 : Computer System

Learning Objective

2.2.3 Motherboard

2.2.3.1 Identify the location of the central processing unit (CPU), expansion slots, expansion cards, RAM slots, ports and connectors on the motherboard.

Activities Hands-on
Teacher show the part and components of the motherboard.
Students identify the part and component of the motherboard.
Reflection Some students try to give the functions of component in motherboard.

 

Day Friday
Date 5 March 2010
Subject Information and Communication Technology (ICT)
Time 2.00 - 3.00 p.m
Form 5 S3
Learning Area Chapter 5 : Programming
Learning Objective

5.1.4 Translator

5.1.4.1 Describe the translation method of programming using assembler, interpreter and compiler.

Activities After take about 15 minutes to explain about translator, students are given test from chapter 1 until chapter 5.
Reflection Students had examination after some explanation about translator.

No comments:

Post a Comment