Tuesday, February 15, 2011

Week 7 ( 14 – 18 February 2011)

LESSON PLAN

DAY

Monday

DATE

14 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

7.05 – 8.15 am

FORM

4 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

Basic Programming Concepts

LEARNING OBJECTIVE

5.1.4 Translators


5.1.4.1 Describe the translation method of programming using

assembler, interpreter and compiler.

ACTIVITY

Teacher give students write an essay on how the assembler, interpreter and compiler work.

REFLECTION

The lesson success achieved the objective.


 

LESSON PLAN

DAY

Tuesday

DATE

15 February 2011

ACTIVITY

CUTI MAULIDUR RASUL

(12 Rabiulawal 1431H)


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

Rabu

TARIKH

16 Februari 2011

TINGKATAN

5 Sains 4

MASA

7.05 – 8.15 pagi

SUBJEK

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)

TEMA

3: Hidup Bermasyarakat

  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan (NGO)

TAJUK

Unit 4: Sumbangan Terhadap Pembangunan Masyarakat Melalui Penglibatan Aktif Dalam Aktiviti Kemasyarakatan

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan Sivik

  • Mengenal pasti agensi kerajaan yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan


 

Kemahiran Sivik


 

  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO


 

Nilai Sivik


 

  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa

AKTIVITI

Membincangkan penglibatan agensi kerajaan dalam memberikan sumbangan kepada anggota masyarakat.

REFLEKSI

Semua pelajar melakukan perbincangan sesama rakan mengenai sumbangan agensi kerajaan kepada anggota masyarakat.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

Khamis

TARIKH

17 Februari 2011

TINGKATAN

5 Kemanusiaan 3

MASA

10.55 – 12.05 tengahari

SUBJEK

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

TEMA

3: Hidup Bermasyarakat

  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan (NGO)

TAJUK

Unit 4: Sumbangan Terhadap Pembangunan Masyarakat Melalui Penglibatan Aktif Dalam Aktiviti Kemasyarakatan

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan Sivik

  • Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan


 

Kemahiran Sivik


 

  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO


 

Nilai Sivik


 

  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa

AKTIVITI

Membincangkan sumbangan agensi kerajaan kepada masyarakat.

REFLEKSI

 


 

LESSON PLAN

DAY

Friday

DATE

18 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

8.15 – 9.25 am

FORM

4 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

Basic Programming Concepts

LEARNING OBJECTIVE

5.1.4 Basic Elements in Programming

5.1 .4.1 Differentiate between constants and variables.

5.1.4.2 Differentiate between the data types: Boolean, integer, double, string and date.

5.1.4.3 Differentiate between mathematical and logical (Boolean) operators.

5.1.4.4 Differentiate between sequence control structure and selection control structure

ACTIVITY

Teacher gives exercises to students.

REFLECTION

 


 

LESSON PLAN

DAY

Friday

DATE

18 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

9.45 – 10.55 am

FORM

5 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

Basic Programming Concepts

LEARNING OBJECTIVE

5.1.4 Basic Elements in Programming

5.1 .4.1 Differentiate between constants and variables.

5.1.4.2 Differentiate between the data types: Boolean, integer, double, string and date.

5.1.4.3 Differentiate between mathematical and logical (Boolean) operators.

5.1.4.4 Differentiate between sequence control structure and selection control structure

ACTIVITY

Students answering the Examination Paper on chapter 4, Multimedia.

REFLECTION

The lesson postponed to next week on Tuesday, 22 February 2011.

No comments:

Post a Comment