Tuesday, February 8, 2011

Week 6 (7 Feb – 12 Feb 2011)

LESSON PLAN

DAY

Monday

DATE

7 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

7.05 – 8.15 am

FORM

4 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

Basic Programming Concepts

LEARNING OBJECTIVE

  1. Define Program and Programming Language

    5.1.1.1 State the definition of program

    5.1.1.2 State the definition of programming language

ACTIVITY

Teacher conducts a collection on definition of the program and the programming language from printed materials.

REFLECTION

The lesson postponed to Friday 11 February 2011 because all students taking Progress Test 1 on Chapter 1.


 

LESSON PLAN

DAY

Tuesday

DATE

8 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

10.55 –12.05 pm

FORM

5 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

Basic Programming Concepts

LEARNING OBJECTIVE

  1. Define Program and Programming Language

    5.1.1.1 State the definition of program

    5.1.1.2 State the definition of programming language

ACTIVITY

Teacher conducts a collection on definition of the program and the programming language from printed materials.

REFLECTION

86.6% students understand the topic.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

Rabu

TARIKH

9 Februari 2011

TINGKATAN

5 Sains 4

MASA

7.05 – 8.15 pagi

SUBJEK

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)

TEMA

3: Hidup Bermasyarakat

  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan (NGO)

TAJUK

Unit 4: Sumbangan Terhadap Pembangunan Masyarakat Melalui Penglibatan Aktif Dalam Aktiviti Kemasyarakatan

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan Sivik

  • Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Menerangkan kepentingan penglibatan aktif individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Menyatakan bentuk sumbangan yang boleh diberikan oleh individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan


 

Kemahiran Sivik


 

  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO


 

Nilai Sivik


 

  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa

AKTIVITI

Menyediakan Kertas Cadangan berkenaan bantuan mangsa kejadia tanah runtuh.

REFLEKSI

Semua pelajar melakukan perbincangan dengan ahli kumpulan mengenai kandungan kertas cadangan.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

HARI

Khamis

TARIKH

10 Februari 2011

TINGKATAN

5 Kemanusiaan 3

MASA

7.05 – 8.15 pagi

SUBJEK

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

TEMA

3: Hidup Bermasyarakat

  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan kerajaan (NGO)

TAJUK

Unit 4: Sumbangan Terhadap Pembangunan Masyarakat Melalui Penglibatan Aktif Dalam Aktiviti Kemasyarakatan

HASIL PEMBELAJARAN

Pengetahuan Sivik

  • Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
  • Menerangkan kepentingan penglibatan aktif individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Menyatakan bentuk sumbangan yang boleh diberikan oleh individu dalam aktiviti kemasyarakatan
  • Memberi cadangan dan teguran yang membina kepada agensi kerajaan dalam pembangunan masyarakat
  • Mewujudkan perkongsian pintar dengan pelbagai agensi kerajaan dan NGO dalam aktiviti kemasyarakatan kepada golongan yang memerlukan


 

Kemahiran Sivik


 

  • Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO


 

Nilai Sivik


 

  • Gembira dapat memberi sumbangan kepada anggota masyarakat yang memerlukan
  • Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa

AKTIVITI

Menyediakan Kertas Cadangan berkenaan bantuan mangsa kejadia tanah runtuh.

REFLEKSI

 


 

LESSON PLAN

DAY

Friday

DATE

11 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

8.15 – 9.25 am

FORM

4 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

Basic Programming Concepts

LEARNING OBJECTIVE

  1. Define Program and Programming Language

    5.1.1.1 State the definition of program

    5.1.1.2 State the definition of programming language

ACTIVITY

Teacher conducts a collection on definition of the program and the programming language from printed materials.

REFLECTION

 


 

LESSON PLAN

DAY

Friday

DATE

11 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

9.45 – 10.55 am

FORM

5 Science 3

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

Basic Programming Concepts

LEARNING OBJECTIVE

5.1.2 Define Program and Programming Language

5.1.2.1 Identify the generations of low-level programming languages with examples.

5.1.2.2 Identify the generations of high-level programming languages with examples.

ACTIVITY

Draw a hierarchy chart to classify the generations of each level of programming language.

REFLECTION

 


 

LESSON PLAN

DAY

Saturday

DATE

12 February 2011

SUBJECT

Information and Communication Technology (ICT)

TIME

10.55 –12.05 pm

FORM

Chapter 5 : Programming

Basic Programming Concepts

LEARNING AREA

Chapter 5 : Programming

Basic Concepts Programming Concept

LEARNING OBJECTIVE

  1. Define Program and Programming Language

    5.1 3.1 Define structured approach in programming.

    5.1.3.2 Define object-oriented approach in programming. 5.1.3.3 Differentiate between structured approach and object-oriented approach in programming

ACTIVITY

Students collect information on different programming language approaches from the Internet.

Produce a compare and contrast table on structured approach and object-oriented approach in programming.

REFLECTION

 

No comments:

Post a Comment