Friday, February 12, 2010

Week 6 (8 February - 12 February 2010)

LESSON PLAN

Day

Monday

Date

8 February 2010

Subject

Information & Communication Technology (ICT)

Time

8.15 - 9.25 a.m

Form

4 Science 3

Learning Area

Chapter 1 : Information & Communication Technology and Society

1.3 Computer Security

Learning Objective

1.3.3 Security Measures

1.3.3.1 Select the appropriate security measures to overcome the identified computer threats

1.3.3.2 Apply the correct security procedures.

  • Antivirus
  • Anti-Spyware
  • Cryptography
  • Firewall
  • Data backup
  • Human aspects

Activities

Activity 1.3.3 (Refer to provided module).

· Visit any computer shop or organization that uses any of the security measures.

Reflection

85 % students understand the security measures when referring to the module.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari

Isnin

Tarikh

8 Februari 2010

Tingkatan

4 Sains 4

Masa

11.30 - 12.40 tgh

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)

Tema

1. Pencapaian Kendiri

Tajuk

Unit 2 : Perkembangan Diri Yang Seimbang

Ø Rohani

Ø Emosi

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang.
  • Menerangkan kepentingan perkembangan diri yang seimbang dalam pelbagai aspek.

Kemahiran Sivik

  • Mengamalkan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang ke arah kehidupan yang sejahtera.

Nilai Sivik

  • Bersyukur dengan perkembangan diri yang seimbang.

Aktiviti

  • Mengadakan sesi sumbang saran pelbagai aspek rohani yang seimbang.
  • Berbincang cara untuk meningkatkan perkembangan diri (rohani) yang seimbang.

Refleksi

Semua pelajar memainkan peranan memberikan maklum balas untuk setiap isu yang dibincangkan di dalam kelas.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Hari

Selasa

Tarikh

9 Februari 2010

Tingkatan

4 Kemanusian 4

Masa

11.30 - 12.40 tgh

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)

Tema

1. Pencapaian Kendiri

Tajuk

Unit 2 : Perkembangan Diri Yang Seimbang

Ø Rohani

Ø Emosi

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang.
  • Menerangkan kepentingan perkembangan diri yang seimbang dalam pelbagai aspek.

Kemahiran Sivik

  • Mengamalkan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang ke arah kehidupan yang sejahtera.

Nilai Sivik

  • Bersyukur dengan perkembangan diri yang seimbang.

Aktiviti

  • Mengadakan sesi sumbang saran pelbagai aspek rohani yang seimbang.
  • Berbincang cara untuk meningkatkan perkembangan diri (rohani) yang seimbang.

Refleksi

89% pelajar memainkan peranan memberikan maklum balas untuk setiap isu yang dibincangkan.

LESSON PLAN

Day

Wednesday

Date

10 February 2010

Subject

Information & Communication Technology (ICT)

Time

9.45 - 10.55 a.m

Form

5 Science 3

Learning Area

Chapter 4 : Multimedia

4.4 Current and Future Developments

Learning Objective

4.4.1 Immersive Multimedia

4.4.1.1 Give an example of immersive multimedia in education, business or entertainment.

Activities

Produce a portfolio about the example of immersive multimedia in education, business or entertainment.

Reflection

All 16 students trying to find all information about the immersive multimedia in education, business or entertainment though the Internet.

LESSON PLAN

Day

Thursday

Date

11 February 2010

Subject

Information & Communication Technology (ICT)

Time

9.45 - 10. 55 a.m

Form

4 Science 3

Learning Area

Chapter 1 : Information & Communication Technology and Society

1.4 Current and Future Developments

Learning Objective

1.4.1 Impact of ICT on society

1.4.1.1 Locate information from various sources

(example: Internet, library or magazines).

Describe the impact of ICT on society.

Activities

Portfolio: A compilation of information on any of the issues below:

· Copyright and Piracy from moral and legal standpoints.

· Lack of security and its effects on industry/economy/ government.

. Malaysian Cyber law, electronic government law.

Reflection

98 % students achieved the learning objective.

LESSON PLAN

Day

Friday

Date

12 February 2010

Subject

Information & Communication Technology (ICT)

Time

7.05 - 8.15 a.m

Form

5 Science 3

Learning Area

Chapter 5 : Programming

5.1 Basic Programming Concepts

Learning Objective

5.1.1 Define Program and Programming Language

5.1.1.1 State the definition of program.

5.1.1.2 State the definition of programming language.

Activities

Collect information on definition of the program and the programming language from printed materials or the Internet.

Reflection

A few students ask how to write the programming language in the exam.


1 comment:

  1. Terima kasih kerana menghantar awal. Penyediakan RPH yang kopmrehensif dan up-to-date. Tahniah. Teruskan usaha murni cikgu...
    Selamat bercuti.

    ReplyDelete